vrijdag 7 december 2007

Weekend!!

De sinterklaasdrukte is weer voorbij, de goede man is vertrokken naar Spanje. En dat is wel zo rustig....Op school is de klas alweer in 'kerstsfeer' omgetoverd. De kleuters zijn meteen veel rustiger. Vandaag heb ik heerlijk met het hele stel een kerstlantaarntje gemaakt. Ze waren zo trots als een pauw! Dit jaar heb ik de groep van de allerjongste kleuters. ( de groeigroep ) Ik heb er nu nog maar acht, en dat is natuurlijk heel relaxed.....

En nu is het eindelijk weekend. We gaan heerlijk genieten van onze sinterklaascadeautjes, ( nieuwe cd's draaien, met nieuwe scrapspullen stoeien etc. ) Gert heeft van mij een pick-up gehad met een USB-poort erop zodat we onze oude platen op een digitaal bestandje kunnen zetten ( mp3-speler, cd, of USB-stick ) We hadden ze al die tijd bewaard want we zijn toch wel erg gehecht aan al die LP's uit het verleden. Gert heeft op Sinterklaasavond mijn oude plaat van Evie ( come on ring those bells, wie kent hem nog? ) al voor me gedraaid. Geweldig! Ik blijf zeggen dat er niets gaat boven het geluid van een langspeelplaat. Dat zei ik al toen de eerst cd-spelers kwamen. Ik heb me er toen heel lang tegen verzet maar ja er kwamen natuurlijk ook geen nieuwe platen meer uit dus uiteindelijk hebben we er toen één gekocht. Maar nu ik dit geluid weer hoor weet ik het toch zeker: het geluid van een LP is vele malen beter dan van een CD!! Het is moeilijk te omschrijven, maar het is net of er meer reliëf, diepte in de tonen zit. Inmiddels geven de wetenschappers me gelijk want het schijnt dat er heel veel mensen zijn die nog platen draaien om dezelfde reden. En ik heb me het ook wel eens uit laten leggen hoe dat komt, maar dat is een heel ingewikkeld verhaal..... In elk geval: wij gaan dit weekend 'cocoonen' , heerlijk thuis blijven, kaarsjes aan en LP's of CD's draaien! Fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

  1. Heeeeee Arja:)

    lekker hè, weekend! Veel plezier met cocoonen... (nog noooooit van gehoord, maar wel heerlijk idd;)

    jij ook fijn weekend.
    Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen