maandag 28 november 2011

Haken en meer....

De titel slaat niet alleen op deze blogpost maar is ook een verwijzing naar een blog met deze naam: Haken en meer. Ik moet het eerlijk toegeven: naast het scrappen heb ik er voorgoed een nieuwe hobby bij namelijk HAKEN! Ik neus dus regelmatig op haakblogs en haken en meer is wel een hele leuke! Na de pompoenen die ik een paar weken geleden liet zien heb ik nu ook geleerd om bloemetjes te haken. Altijd handig te gebruiken op layouts toch? Zo verenig je twee hobbies! Het was knap ingewikkeld maar de meeste bloemetjes uit het boekje dat ik kocht heb ik nu onder de knie. Ik ben alleen op zoek naar heel fijn gekleurd haakkatoen omdat de bloemetjes niet te dik mogen worden. Dan zijn ze eigenlijk te grof voor in het scrapbook. Kijk ook eens op Annemarie's haakblog voor superieure sterretjes! Maar goed hier een foto van mijn eerste bloemetjes:

De meeste komen uit het boekje dat erbij ligt, maar sommigen heb ik van het net geplukt!


Maar natuurlijk vind ik scrappen ook nog steeds heerlijk. Op de volgende layout heb ik een foto gebruikt die ik echt prachtig vind. In de herfstvakantie zijn we met  de twee jongsten naar de Veluwe geweest. Dat was zo gezellig. Dan lopen we door het bos en dan lopen zij voor ons uit, heerlijk gek te doen.


Papier: October Afternoon


Tot slot een fotootje van onze zielige, zieke hond Raja. Ze is een paar weken geleden geopereerd aan een kwaadaardige tumor in haar 'borstplaten'  ( zo noemt de dierenarts  het ) Hij heeft tegelijk aan de ene kant de lymfeknoop meegenomen. Maar ze knapt heel slecht op. Nu is het de vraag of ze nog aan het bijkomen is van de ( grote ) operatie of dat ze zo ziek is van uitzaaiingen. Telkens denken we dat we haar moeten laten inslapen maar dan wil de dierenarts het nog weer een poosje proberen. Vooral voor de kinderen is dat heel spannend, zeker voor Rianne van wie Raja eigenlijk is.


Als je haar roept wil ze niet eens haar kop omdraaien....

19 opmerkingen:

  1. hoiii, leuk die bloemetjes! leuke layout ook! en ik duim voor jullie hondje .

    groetjes tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie bloemetjes. En je lo is ook erg mooi. Heel veel sterkte voor jullie hond. Ik duim voor jullie.

    liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hè dat haken! ik vind je lo erg leuk, gaaf dat hert, wat lijkt te schrikken van de mensen op de foto! beterschap voor de hond! hopelijk heeft ze niet te veel pijn........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ach, dat hondje vind ik wel erg zielig hoor. Moet ze echt pijn lijden? Ik bedoel, dan kun je haar toch echt beter in laten slapen? Zo zielig...
    Sterkte ermee hoor!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooie bloemen heb je gehaakt Arja, en je boslay out is ook superleuk!!
    Wat naar toch van je hondje, vooral voor je dochter. Ik hoop voor haar dat hij nog even bij haar mag blijven maar dierenleed is zo erg om aan te zien. Sterkte hoor.

    liefs,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,hoi,
    Toppie die bloementjes,dus je hebt er weer een nieuwe verslaving bij.Grappig je lay-out van de kids,en oh die arme Raja,jullie zijn wel een hele spannende tijd ingegaan met haar,zal voor jullie duimen dat het goed met haar gaat komen.Maar als ze veel pijn heeft is dat voor Raja helemaal niet leuk,zij kan tenslotte niet praten.En de keuze wanneer je je kindje moet laten inslapen blijft altijd een moeilijke keuze,ik weet er alles van,ook al is het weer 2 jaar geleden met mijn taratje.En wat een lieve reactie op mijn kaartje Arja,hij heeft al een bestemming.Hij gaat voor de kerst naar Gran Canaria,speciaal voor mijn werkgever gemaakt,die moet met de wintermaanden voor zijn gezondheid(zware longemfyseem) een half jaar daar heen.Dus geen pretje in je eendje als iedereen hier is.Dus heb mijn uiterste best gedaan voor hem.Maak ook maar een paar van deze ingewikkelde kaarten hoor,niet iedereen krijgt er eentje.

    Groetjes en liefs Juanita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat een geweldige bloemetjes! Hier wil ik ook ooit nog eens aan beginnen. heb al een hele mand katoen en naalden gekregen van mn zus, maar helaas geen potje tijd!!

    Je LOtje vind ik ook weer super! Past perfect bij elkaar allemaal. En idd heerlijke foto! Eentje waar je blij van wordt!

    En zo sneu die Raja... Ik hoop zo voor jullie dat hij toch langzamerhand aan het opknappen is!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wowww. super gave lo heb je weer gemaakt, heel erg mooi met de dieren erbij. En die bgehaakte bloemen zijn helemaal super, daar wil ik zelf ook nog een keertje mee aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk je haakwerkjes, ik heb er geen geduld voor, heb het laatst uitbesteed aan een vriendin.
    Je LO vind ik super leuk, voor de tekst over hiking.
    En wat je hondje betreft, moeilijk hoor, maar als hij veel pijn heeft en er geen uitzicht is op veel verbetering, weet het niet ik denk dat inslapen dan vriendelijker is. Maar het blijft een lastige beslissing. Sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke gehaakte bloemetjes heb je gemaakt! Ik doe het je niet na hoor! :)
    Ik vind je lo erg mooi! Wat een prachtige foto!
    En wat zielig voor jullie hondje... Ik hoop dat hij snel opknapt! Sterkte!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hé haken, ben er al jaren gek van. En je bloemetjes zijn erg goed gelukt.
    Natuurlijk weer een mooie layout, leuke foto ook.

    en ik wens jullie heel veel sterkte met Raja, ik kan alleen maar hopen dat ze snel opknapt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haken is erg besmettelijk, Arja! Ik heb je gewaarschuwd ;)
    Je Lootje is weer prachtig, OA-papier is ook een van mijn favorieten.
    En sterkte met het hondje, lijkt me een spannende tijd als je niet weet wat er komen gaat. Knuffel haar maar goed, dat zal voor iedereen fijn zijn.
    Liefs,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha, ik geloof dat ik bij al je blogpost van de laatste tijd al eens een berichtje heb gezet......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Luek die blommen, ik vind je LO geweldig , super foto.
    Arme Raja, ik hoop dat ze al wat opknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze goed de bloementjes
    bij mij lukt het niet zo
    en je layout is ook heel mooi en sterkte met arme Raja

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. haken; mooie bloemetjes maar niets voor mij helaas
    en die embellies van OA zien er errug leuk uit
    en een knuf voor raja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh wat z ijn je bloementjes mooi geworden zeg, echt knap hoor.
    Je LO is ook erg mooi geworden en wat een prachtige foto ook.
    En ooooo je hondje wat sneu zeg, ik hoop dat het inmiddels wat beter met haar gaat.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi! Wat leuk dat je een kijkje kwam nemen op mijn blog en dat je mijn blog hier noemt. Dankjewel! Ja, ik ken de Engelse haaktermen. Er staat een vertaalschema op www.koekeridoo.nl daar kun je alle vertalingen vinden. Ik zal dat ook wel een keer via een link op mijn blog noemen.
    Overigens staat Link Your Stuff nu op mijn blog. Doe je ook mee? Je mooie bloemen zouden er supermooi tussen passen.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan er niks aan doen maar ik begin bij Raja, wat zielig zo'n arm beestje dat niets kan zeggen. Het is heel erg als je vriendje daar zo ziek ligt te kijken denk nu ook terug aan onze vorige hond die hebben wij helaas wel moeten laten inslapen, tjee ik hoop dat jullie dit niet moeten want ow ow wat heb ik gehuild toen.
    nu je lo-tje, ik kan er niks aan doen maar ik ben bang dat jij degene bent die mij nog eens een keer aan de lay-outs krijgt, iedere keer als ik dan weer zo'n pracht van je voorbij zie komen denk ik ja ik moet daar ook eens een keer voor gaan zitten......
    en het haken is wel herkenbaar, hier staat naast de bank een tas met allerlei kleurtjes garen en als ik op de bank zit komt die tas ook vaak tevoorschijn.
    Arja en natuurlijk ook de rest van je gezin heel veel sterkte met Raja, hopelijk knapt ze snel op
    Lieve groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen