donderdag 10 november 2011

Leuk bezoek.....

Begin oktober kregen we bezoek uit Israel. Hoog bezoek dus! ;-) Tenminste dat vonden wij. Onze gids die onze vakantie onvergetelijk heeft gemaakt kwam met zijn vrouw op visite. Hij was op vakantie in Nederland, zijn geboorteland. Gert had wat dingetjes voor hem uitgezocht over zijn onderduiktijd en nu kwamen ze ons bezoeken. Wat een geweldig weerzien. Natuurlijk maakten we een foto en daar heb ik inmiddels een layout mee gemaakt.

Ik heb ook nog een lootje gemaakt over de geweldige ontbijtbuffetten in Israel. Omdat de meeste hotels kosher zijn mogen melkproducten en vlees niet samen in een maaltijd. Dus kun je bij het diner geen spaghetti eten met kaas erover. Of een toetje dat van melk gemaakt is..... Zelfs een kopje koffie met melk na het diner moet je in een andere ruimte opdrinken. Maar 's morgens bij het ontbijt kun je wel spaghetti met kaas eten. ( dan zijn er weer geen vleesproducten )Dit tot grote vreugde van de kids want die eten het liefst kale spaghetti ( zonder uitjes en paprike en zo.... ) met kaas! En in Netanya hadden ze dat bij het ontbijt. Groot feest dus!



23 opmerkingen:

  1. NEEEEE JOH, wat ben ik daar bruin O_O
    En ik sta er toch zo charmant op *ahum ahum*
    leuke scrapseltjes mam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet mijn ding hoor, kale spaghetti met kas, maar als je het lekker vindt heerlijk natuurlijk hihi. En wat leuk, bezoek uit Israël. Je hebt er weer erg leuke herinneringen van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze weer super! de eerste is mooi warm van kleur, volgens mij ook precies zoals je bedoelt hebt mbt het bezoek! en de onderste is lekker vrolijk, leuk die letters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldige lo's heb je weer eens gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat leuk!! Bezoek uit Israel!
    Mooie Lo heb je er van gemaakt!

    En tja, geef mij toch ook maar saus bij de spaghetti hoor!
    Enneh... wij hebben toch echt nergens spathetti op de ontbijttafels zien staan haha!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een vrolijke gezellige fotoos en verhalen en dan ook nog leuke lootjes! super top!
    groetjes tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke layouts weer zeg en wat bijzonder dat de gids bij jullie op visite kwam. En spaghetti als ontbijt? Weet niet of ik dat weg zou krijgen op mijn nuchtere maag haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Arja, wat ben jij toch productief, wat een leuke lootjes weer ! Ontzettend leuk trouwens dat je gids bij jou op bezoek komt!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij mooie LO's gemaakt,Arja!
    En grappig al die andere gewoontes hè.
    Groetjes, Irm

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel bijzonder dat jullie gids uit Israel op bezoek kwam bij julie. Spaghetti als ontbijt? Ik moet er niet aan denken!Lijkt me ook heel ingewikkeld al die leefregels. Je lootjes zijn weer prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whaahaahaa, dat eet je toch zeker niet 's morgens; spaghetti??? Oh, wat een typisch verhaal maar wel leuk om te lezen. 's Lands wijs, 's lands eer dan maar. Mooie LO's heb je weer gemaakt. Zo langzamerhand heb je al een heel boekwerk vol, geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder dat ze langskwamen. Zo blijft Israel een onuitputtelijk scraponderwerp. Mooi lootje mee gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. goed begin van de dag, spaghetti met kaas! mooie lo's arja! dat moet een heel bijzondere reis zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke lo's. leuk om zo weer dingetjes te leren over andere landen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke Lo's!
    vooral die eerste vind ik het papier erg leuk!
    maarre.... s'morgens spaghetti?? haha

    groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt weer twee prachtige lootjes gemaakt. En het lijkt me lastig die regels over het eten, maar ja als je daar naar leeft wordt het natuurlijk gewoon een automatisme. En wat leuk dat jullie gids op bezoek geweest is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gave lo's heb je gemaakt Arja!
    En wat bijzonder dat bezoek uit Isreal.
    Dat moet ook een prachtige vakantie zijn geweest, met spaghetti als ontbijt :)
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele leuke lo's, en ook fijn om het verhaal erbij te lezen. Ik vind vooral de bovenste lo heel mooi en dat terwijl er best veel rood in zit. Kom ik misschien ook nog eens van mijn rare idee af dat rood te fel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. herkenbaar , bij ons heet de spagettie dan blote spagettie, en de kinders hebben dat het liefst. Tja en zo af en toe is dat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat geweldig zeg dat jullie gids op bezoek is geweest, je hebt er een mooi lotje van gemaakt met hele mooie kleuren, hmmmmm kale spagetti met kaas...niet mijn ding maar als je het lekker vindt en het staat er als ontbijt kan je dag niet meer stuk.
    groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn dat geweldige layout,s
    is wel leuk dat jullie gids
    op bezoek kwam en lekker spagetti
    gegeten

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele mooie lo's Leuk dat je gids op bezoek was, lijkt me een leuke ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooie lo's. En leuk dat jullie gids jullie opgezocht heeft in Nederland. En spaghetti als ontbijt. MMM niks voor mij. Doe mij maar een broodje kaas.

    liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen