donderdag 29 september 2011

Granaatappels.....en.....hoofddoeken!

Wij vonden Israel echt een land 'overvloeiende van melk en honing' zoals een bijbeltekst uit het Oude Testament al over dit land zegt. We hebben zulke prachtige bloemen gezien, en overal bloeiende bomen in allerlei kleuren. En veel fruit: bananenbomen, vijgen, olijven, druiven etc. Deze granaatappels kiekte ik in Nazareth.

Papier: October Afternoon


Je kunt het je misschien niet voorstellen maar hoofdbedekking is echt een item als je in de zomer in Israel bent. Je moet echt iets op je hoofd hebben, maar een hoed of een pet gaat toch snel irriteren. Al snel begonnen de meiden allerlei doeken om hun hoofd te knopen in navolging van veel plaatselijke vrouwen. Ik vond het maar onzin, maar het stond wel leuk.... Tot ik het zelf eens probeerde, toen was ik ook verkocht. Zo' n doek is veel zachter rond je hoofd als de rand van een pet of een kriebelende zomerhoed. En bovendien neemt zo'n doek ook veel beter zweet op. De tweede helft van onze vakantie heb ik dus zelf ook een mooie hoofddoek gekocht en gedragen....Hier Sanne met een omgeknoopte hoofddoek:


Papier: Jillibean Soup/homedmade 6 bean soup

17 opmerkingen:

  1. owww super zeg!kleurtjes helemaal top

    groetjes tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's heb je zeg en de layouts zijn super, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, mooie lootjes zeg.
    En ja, zo'n hoofddoekje lijkt me ook veel lekkerder zitten dan een pet of hoed. En het staat nog leuker ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik dacht dat ik een Nederlander was, haha :D
    Ik vind dat persoonlijk de twee mooiste scraps over Israel! Ik hou van die kleuren!!
    Ga zo door hoor, mams!
    xjes, Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het zijn weer twee superlootjes Arja! heel erg mooie kleuren en ook weer schitterende foto´s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat fruit, zijn dat granaatappeltjes?
    en je dochter wat een prachtige meid en zo mooi met die doek op haar hoofd. groot gelijk hoor, met die hitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schitterend! prachtig ook, je dochter op die foto's! erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dochter lijkt zo net een fotomodel! Je foto's zijn supermooi!! En je layouts trouwens ook ;-) Leuk dat houten granaatappeltje bij je eerste layout...
    Groetjes van Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw supergaaf die kleuren in jou twee prachtige layouts, die foto's zijn ook schitterend....
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wauw, wauw!
    Prachtige foto's, mooie lay-outs...

    Ik ga komende over 6dgn m'n best doen in Nepal, 'k ga daar twee weekjes op bezoek bij Rianne (zendelinge).

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige layouts!!! Knap hoe je zo'n lange titel zo leuk hebt weten te plaatsen in de eerste lo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super gave lootjes.
    Scrap groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. War zijn dat weer mooie
    layout,s die je heb gemaakt

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gave layouts zijn het weer, mooie foto's en prachtige kleuren, echt zomers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt weer mooi werk geleverd Arja,lekker fleurig en bij hoofddoeken verwachten wij heel iets anders,niet zo'n mooie meid als je dochter.Haar staat de hoofddoek absoluut,lekker fleurig geheel allemaal.

    Groetjes en liefs,
    Juanita

    P.S. Je moet zeker nog heeeel veel lay-outs van je vakantie maken.of zit ik er naast.Ben reuze benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat ee prachtige foto (1ste) mooie layout geworden

    gr corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOH, wat een prachtige lay-outs van Israel. Het lijkt me dat je ogen te kort komt om alles in je op te nemen als je er werkelijk bent.

    BeantwoordenVerwijderen