maandag 26 september 2011

Nazareth Village....

De volgende layouts zijn gemaakt met foto's van Nazareth Village. Als je ooit eens in Israel bent moet je daar beslist eens naar toe gaan! Het was zo indrukwekkend. Ze hebben daar het oude Nazareth uit de eerste eeuw nagebouwd n.a.v. opgravingen die ze precies daar gevonden hebben. En dan zijn er figuranten die de kleding dragen die toen gedragen werd! Zooooo gaaf!! Op de bovenste poseren de kinderen met Hannah de Wever die aan een prachtig weefgetouw stond te werken.... Op de onderste foto waren we in een timmermanswerkplaats waarin niet alleen volwassenen maar ook een klein jongetje stond te werken.  Zo leuk....

. . .


Ik had deze foto's al een hele tijd klaar liggen omdat ik ze zo mooi vond. Maar het lukte maar niet om er mooi papier bij te vinden. De steen/kleisoorten van de huisjes, het zand op de grond: het zijn hele andere kleuren dan hier in Holland. Ten einde raad ben ik tussen mijn oude papier gaan zoeken. En ik vond en herontdekte Scenic Route weer. Een prachtig merk met mooie rustige dessins. En hele warme kleuren! ( Jammer dat het merk geen papier meer maakt! ) Toen ik eenmaal het bijpassende papier gevonden had rolden deze layouts zo uit mijn handen. Zomaar op 1 zondag, gisteren dus.... Deze zijn dus echt vers van de pers.  ( Als je klikt wordt de foto groter en kun je hoop ik de journaling lezen. )

21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige layouts heb je ervan gemaakt Arja. Het papier is er inderdaad heel mooi bij. Ik vind de indelingen van beide layouts heel leuk!
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze beide erg mooi Arja, de eerste heel leuk met het patchwork. De andere ook prachtige kleuren en indeling. Maar ´t is wel kinderarbeid toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een mooie lootjes zeg ! Prachtige kleuren die idd heel goed passen bij de foto's
    groetjes,
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag lieve arja, ik ben weer een beetje in blogland en kom even bij je op bezoek...wat een prachtige kleurencombi....het zoeken is beloond! past perfect bij elkaar...ik ga eens lekker verder bij je neuzen, want je hebt niet stil gezeten zie ik....heerlijk....jouw blog is precies wat een mens nodig heeft na een scrapdip!!
    GR IRENE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Arja,die kleuren zijn zo intens mooi. Gelukkig dat je dat mooie papier gevonden hebt. WAt een vertederende foto!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prchtige layouts heb je gemaakt, en idd hele mooie kleurencombinaties papier past echt perfect bij de foto's een mooi geheel
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net niet helemaal goed gelzen Arja, had niet door dat het een "museum"stad was. Ik dacht echt even dat het jongetje gewoon zo nog rondliep. Maar nu ik de tekst bij je eerte l.o.las dacht ik, ja natuurlijk, het zou ook wel heel bijzonder zijn.
    Niettemin nog steeds heel erg mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie lo's, vind ze allebei even mooi, het kleurgebruik, het patchwork, de indeling, de foto's. Hoe aandoenlijk dat jochie!
    Erg mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie lootjes heb je weer gemaakt, en ja scenic route had altijd zulk mooi papier, ik heb ook nog een voorraadje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zijn fantastische LO's van een fantastische vakantie!
    Het moet prachtig zijn geweest wat je daar gezien hebt.
    O ja, die AJ's van mij gaan over het onderwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vermoed dat dat jochie qua leeftijd in de oude tijd er ook heel goed kon werken. Het scenic route papier past er goed bij, mooi dat "patchwork" bij de foto van het weefgetouw. Beide mooie layouts. Van mij mogen er nog wel meer van dit soort layouts volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige Lo's en mooie foto's.

    Da papier past er heel mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. arja ze zijn weer prachtig! echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige layouts heb je ervan gemaakt. De foto's zijn geweldig en het papier past er perfect bij. Kortom, het plaatje (layout) is weer kompleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, prachtig prachtig. En wat heb je al veel layouts gemaakt. Echt mijn petje neem ik diep voor je af.

    Wat betreft het granny haken, er zijn verschillende patroontjes en waar ik mee begonnen ben ik denk ik wel de makkelijkste. het zijn alleen maar stokjes en losse haken, nou dat kan jij ook weet ik zeker, dus trek je stoute schoenen een keer aan en ga het een keer proberen. Als ik het kan kan jij het zeker. Ik denk namelijk ook altijd eerst dat ik het niet kan ;-).

    Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super LOtjes weer Arja!! Perfecte kleurencombinatie zo. Super foto's ook weer!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. superleuk detail, die kleine foto'tjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer geweldig
    layout gemaakt super

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke layouts weer, vind de foto van de onderste superleuk. Bijzonder om zulke reizen te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie lootjes en foto's
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen