zondag 25 november 2007

Jarig!

Vandaag ben ik jarig... Gisteren hebben we het gevierd. 's Middags en 's avonds zijn wat mensen geweest, en morgenochtend komen er ook nog een paar. Vanwege mijn gezondheid kan ik niet zoveel drukte aan, dus vandaag is een lekkere uitrustdag! En dat is ook wel nodig want ik heb een flinke hoofdpijn. Vanmorgen ben ik wel naar de kerk geweest, waar we een hele mooie avondmaalsdienst hadden met Ds. ten Hove. Vanmiddag een paar uur geslapen, dus het gaat nu wel weer.
Ik denk met veel vreugde terug aan gisteren. Alleen al dat elk van de kinderen zelf een cadeautje had gekocht was zó leuk. Van Peter kreeg ik een dagboek van Corrie ten Boom. Als echte 'wereldreiziger' met zijn OV-kaart had hij die op station Utrecht ( nou ja eigenlijk Hoog Catharijne ) gevonden bij boekhandel de Sjofar. Ik had een ander dagboekje van haar, maar die was inmiddels zo stuk gelezen, dat deze héél welkom was.... Lieke had mooie scrapspulletjes voor me gekocht. Leuk nieuw papier uit de 'Elsie' -serie, met lint erbij en een heel leuk stempel. Rianne had ook scrapboekpapier, stickers en een stempelkussen, alles in roze. Samen met Gert was ze langs de pizzeria gegaan om een pizzadoos te halen om alles erin te doen. ( wie het nog niet weet: een pizzadoos heeft dezelfde maat als scrapbookpapier ongeveer 30 x 30 ) En Sanne had een heerlijk Dove-badschuimpje! Toen kwam de klapper van Gert, 't is echt niet te geloven, maar van hem kreeg ik een enorm pakket waar een CRICUT-machine uitkwam. Dat is een soort computer waar je mee kunt stansen. Je kunt hem op elke maat instellen dus elke letter kan op allerlei maten gestansd worden. Je moet het zien om te kunnen geloven maar het is echt fantastisch! Op de foto zie je het apparaat met wat voorbeelden erbij.

De mogelijkheden zijn haast eindeloos.... Ik voel me net een kind dat in een speelgoedwinkel een enorm barbiehuis of legokasteel ofzoiets heeft gekregen. Af en toe moet ik mezelf nog steeds knijpen om te controleren of ik niet droom!
Rianne en Sanne hadden samen ook een soort van taart gemaakt. Ze hadden cakebeslag in een taartvorm gebakken en daar gesmolten chocola overheen gegoten. Toen de taart doormidden gesneden was hadden ze daar slagroom en aardbeienjam tussen gedaan, en ter garnering moest er een flinke schep slagroom op met een aardbei die ze ook in de gesmolten chocola hadden gedoopt.

( zie foto's ) Het was heel erg moeilijk om te snijden omdat het mes niet door de enorme laag gestolde chocola heen wilde, dus vandaar dat Rianne het met het elektrische mes staat te doen op de foto. Het gevolg daarvan was dat de slagroom en jam aan alle kanten uit de taart kwam maar hij was LEKKER!!! De liefde proefde je er bovenuit! Tja, op zo'n manier is het helemaal niet erg om 42 (!) te worden..... Toch?

2 opmerkingen:

  1. Van harte Arja, wat heerlijk om zo verwend te worden door je gezin en die taart ziet eruit om zo in te happen, nog heel veel gezonde jaren..gr,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Arja,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Natuurlijk is het niet erg om zo 42 te worden!Het ziet er allemaal geweldig uit.Ik word echt jaloers op al die mooie scraps(noem je dat zo?). Super gaaf.Ik moet er toch ook maar eens mee verder! Dan mag ik wel stoppen met werken....
    Deze blog ziet er echt geweldig uit!
    Tot morgen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen