dinsdag 14 oktober 2008

Ik scrap weer!

Vandaag kan ik weer twee nieuwe scraps laten zien. Heerlijk om weer  te 'knoeien' met papier, lijm, verf en andere rommeltjes.... Op school is het nog even druk, maar de Herfstvakantie lonkt! Gert en ik gaan twee nachtjes naar een hotelletje op de Veluwe. Lieke past dan op de meiden, ik kan niet wachten!

Hier komt de eerste scrap. De 'Notre Dame' had ik al veel eerder gescrapt dus moest de 'Sacre Coeur' ook gedaan worden. Maar die is veel moeilijker te fotograferen omdat de 'Sacre Coeur' op een heuvel ligt in 'Mont(Berg)Martre' en er vlak voor de kerk trappen naar beneden gaan. Je moet dus vanaf een lager punt fotograferen ( halverwege de trappen ) en daar ik geen groothoeklens heb kreeg ik hem er net niet helemaal op. Voor deze scrap heb ik dus twee foto's samengevoegd. De basis is de onderste foto. Alleen het bovenste deel van de 'toren' ( kun je dat zo noemen bij de 'Sacre Coeur'? ) miste op de ene foto dus als je goed kijkt zie je dat ik het bovenste stukje eraan heb geplakt. Je ziet het aan de structuur van de dakbedekking die is in het bovenste stukje veel grover. Maar goed, het lijkt nu een hele kerk. Hij is best mooi van buiten, maar van binnen vind ik hem veel mooier! Alleen het prachtig beschilderde plafond al! Hier komt-ie:



De tweede scrap heb ik gemaakt rond een mooie foto van Rianne. We waren toen net 's middags aangekomen op onze camping in de Vendée en na wat gerust en gegeten te hebben gingen we op onderzoek uit. Aan de achterkant van de camping zat een hek waardoor je via de duinen naar het strand kon lopen, en omdat we hier niet meer aan de zee, maar aan de oceaan zaten wilden we die toch wel even zien! Het viel wel wat tegen: de kleur en de golven waren precies hetzelfde als aan ons eigen Katwijkse strand, maar het idee was toch wel leuk. Verder hebben we daar leuke fel gele schelpjes geraapt waarvan ik een dubbele op de lay-out heb geplakt. Kijk zelf maar:

1 opmerking:

  1. Gebouwen zijn leuk maar ik krijg van die van Rianne echt een vrolijk gevoel heerlijk! Je hebt meiden om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen