donderdag 21 februari 2008

Baby-project!

Op school sluiten we deze laatste week voor de voorjaarsvakantie ons baby-project af. Omdat in de afgelopen maand één van de kleuters een broertje heeft gekregen, hebben we gewerkt, gepraat en voorgelezen over alles wat maar met baby's te maken heeft! Het is geweldig om te zien hoe snel hele jonge kleuters dingen leren als het ze interesseert. Termen als 'navelstreng',' in verwachting' en 'verloskundige' vlogen om mijn oren. En in de poppenhoek werd  naar hartelust met Sanne's oude babypop Annabel gespeeld. Ik had onze oude babykruik opgezocht, en die werd standaard in het wiegje gelegd voor het geval Annabel het koud kreeg....

Samen met de kleuters hebben we wiegjes gemaakt en ik vond ze zo leuk geworden dat ik ze vandaag gefotografeerd heb, vóórdat de kinderen ze mee naar huis namen. Op de andere foto's staan een paar werkjes die aan het lijntje hangen. De zwangere vrouw heeft een 'deurtje' in haar buik, waarachter we een tekening van een baby geplakt hebben. En let dan vooral op de navelstreng die bij deze ingezoomde baby niet ontbreekt!

4 opmerkingen:

  1. Geweldig helemaal zoals het echt gaat in de klas. :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, een tekening van een zwangere vrouw met een deurtje. Heb je misschien deze kleurplaat voor mij en wil je deze dan naar mij toe mailen.Ik heb een zwangere collega, die binnenkort met verlof gaat. Ik hoor graag van je of dit mogelijk is.
    Alvast bedankt en vriendelijke groeten van Linda Koster

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Linda, het is een plaatje van Schatkist volgens mij. Een reeks van zwangere vrouw via baby naar peuter en kleuter. Ik heb hem vergroot en er een deurtje ingetekend. Ik heb hem helaas niet digitaal...
    Groetjes,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank je, ik ga mijn best doen het te achterhalen. Bedankt voor je snelle reactie!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen