zondag 2 november 2008

Theekistje....

Aan het begin van de week was ik op zoek naar een leuk theekistje. Als echte theeleut heb ik heel veel soorten thee en het leek me leuk om die in een kistje te doen. Bij Xenos heb je theekistjes te kust en te keur, maar er zat er toch geen één bij die ik echt mooi vond. Sinds wij een donkerbruine bank hebben zoek ik voor de huiskamer spulletjes in bruintinten, maar ik vind dat 'nepantiek'-kleurtje te kitcherig. Ze hadden ook gekleurde: gele, blauwe, groene..... Ten slotte besloot ik maar een geel kistje mee te nemen omdat ik een open keuken heb en mijn keukenkastjes geel zijn.
Toen ik echter thuis kwam en het theekistje op mijn tafeltje zette ( ja ik heb een eigen tafeltje samen met Gert, achter in de kamer zodat ik rustig kan lezen als de kinderen televisie kijken... ) vond ik het geen gezicht.
Wat nu? Lieke zei nuchter: dan scrap je 'm toch?? Ja, dacht ik waarom niet. Ik liet Gert het slotje en de scharniertjes eraf schroeven en schuurde het kistje op. Daarna mengde ik een geschikte kleur bruin met de ( acryl- ) verfjes die een echte scrapper altijd in huis heeft. Helaas dekte het niet in één keer, en zelfs niet in twee keer, maar na drie keer was hij keurig! Toen zocht ik een mooie foto uit mijn mapje met herfstfoto's van de 'Hoge Veluwe'. De 'vlinder'- paddestoelen die ik ook op deze blog heb laten zien vind ik echt een toppertje. Dus die foto matte ik op oranje, versierde het kistje met lintjes en plakte de boel goed vast. Daarna verfde ik de 'krullen' van dun karton ( chipboard ) bruin, en toen ze droog waren deed ik er een laagje paperglaze overheen zodat ze iets dikker werden en een glazen laagje kregen. Ik had nog een dennenappel uitgesneden met mijn Cricut en die plakte ik er met stukjes 3D-tape op zodat hij iets hoger ligt. En ten slotte de letters: THEE. Klaar is mijn kistje. Hoe vind je hem?



5 opmerkingen:

  1. oww wat mooi ik vind het een heel slim idee van je mama
    i love you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je site bekeken, leuk zeg. Maar wat een enig theekistje is het geworden zeg ! En nu maar lekker veel theek drinken.
    Greetzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!!!
    zo'n kistje wil ik ook, dus als je tijd over hebt (lol)
    vind hem echt heel mooi, vooral om dat het zelf gemaakt is! wat zul jij trots zijn! (en terecht)
    dit word dubbel genieten van je thee.

    Groetjes Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezellig kistje! zo kun je ook drop-kistjes en M&M’s-kistjes en bounty-kistjes en. . . . kistjes versieren. Dan kom ik ze leegeten! mmmmmmmmmmmm! ber.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk wel heel leuk voor een workshop.... Als ik nog een tijd heb wil ik ook wel zo'n mooi kistje maken. GEWELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen