zaterdag 31 mei 2008

Vakantiekriebels!!

De zomervakantie is voor ons nog ver weg, maar toch begint het al te kriebelen. Morgen is het al juni.... Dat betekent toch echt dat de zomer eraan komt. En dus de vakantie!! Wij houden erg van op vakantie gaan... ( wie niet? ) Het afgelopen jaar hebben we de tweede week op een camping vlakbij Mont St. Michel gestaan. Wat hebben we daar genoten! Het is zo'n bijzondere plek met zulke prachtige verhalen. Als je in mijn archief van de weblog kijkt kunt je al verschillende scraps over de 'Mont' tegenkomen, maar deze week heb ik nog een nieuwe gemaakt. Ik heb er ook zoveel foto's van!
Dit jaar hebben we onze vakantie weer in Frankrijk besproken. We hopen één week in Bretagne te zijn vlakbij St. Malo, de piratenstad. ( óók prachtig!! ) Het leuke van deze camping is, dat Mont St. Michel ( dat ligt nog net in Normandië ) zo dichtbij is dat we er makkelijk nog een dagje heen kunnen. En dat is precies wat we willen. En dan hopen we dat het weer wat beter is dan verleden jaar. Want hoewel ik veel mooie foto's heb zijn ze toch allemaal een beetje somber. En ik wil het bijzondere eilandje zo graag eens met zon zien en fotograferen!
De tweede week hebben we geboekt in de Vendée. Een provincie in Frankrijk waar we nog nooit geweest zijn. We laten ons weer verrassen! (En zakken zolangzamerhand steeds dieper Frankrijk in: van Pas-de-Calais naar Normandië, dit jaar Bretagne en Vendée! We worden echte francofielen! )
Onze salontafel is een vitrinetafel. Er zit een la onder de glasplaat waar je spullen in kunt leggen. Telkens leg ik er wat anders in, iets wat hoort bij het seizoen, of bij één van de kinderen die jarig is, of iets over Kerst, of Pasen.... Deze week heb ik de spullen over Rianne's verjaardag eruit gehaald ( die lagen er nog in ) en al mijn scraps van Mont St. Michel opgezocht en in de tafel gelegd. Samen met een trommeltje met een foto van het eilandje erop en een foldertje enzo... Dan kunnen we er alvast zin in krijgen!! ( En dat lukt goed...)
Hier komt de nieuwe scrap:



Voor de echte scrappers onder ons: vind je het papier dat ik voor deze scrap gebruikt heb ook zo leuk? Ik vond het bij Stamped House bij ons in Katwijk. Het papier is van Sassafras en heet: 'Serendipity-robotics' en 'Life is beautiful-my dearest'. Het leuke van dit papier is dat er onderaan een strook zit die je er af kunt snijden die je als een soort lint kunt gebruiken. ( Ik heb er twee gebruikt aan de beide zeiden van de linkerfoto, over de hele pagina.) Het plaatje rechtsonderin en het strookje rechtsbovenaan zijn van afgeweekte cideretiketten geknipt. Leuk he dat de kleur er zo goed bij past!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten