woensdag 21 mei 2008

Dabar!

Dit jaar heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van het Evangelisatiewerk op de camping. Vijf jaar heb ik het mogen doen maar ik kon het i.v.m. mijn gezondheid niet meer volhouden. Maar wat een heerlijk werk is het, al is het als commissielid wel heel druk vooral 's zomers. Wij begeleiden de teams die op de camping komen om te evangeliseren. We zorgen dat ze de juiste middelen hebben, dat de campinggebouwen weer klaar zijn als ze komen en als ze hier zijn 'zorgen' we een beetje voor ze. Dat betekent dat je bijna dagelijks op beide campings langsgaat om te kijken of alles goed gaat. Hier een schouderklopje, daar een knuffel en soms ook een schouder om op uit te huilen.... Het is heel intensief, maar wat is het ook mooi.... Die jongelui gáán er helemaal voor. Ze zijn zo enthousiast en leven vaak zo dicht bij de Heere God en juist omdat ze bezig zijn met Zijn werk zien we de mooiste dingen gebeuren! Teeners die hun hele hart uitstorten bij een teamlid en aan het einde van een periode een bijbel vragen! Kinderen die tijdens de kinderclub een bijbeltekst hebben geleerd en hun ouders meeslepen naar de campingdienst omdat ze hem daar op mogen zeggen. Oudere mensen die al jaren niet in de kerk komen en dan wel aarzelend in de campingdienst verschijnen.
Op beide campings komt gedurende de zomervakantie 3 x een nieuw team dat 2 weken blijft. Dat betekent dat we 6 teams per zomer begroeten. Zo'n team bestaat uit ongeveer 8 personen zodat er zo'n 48 jongeren naar Katwijk komen om te evangeliseren. We verdelen de zomervakantie altijd in drieën en de commissie ook zodat je 2 weken 'dienst' hebt. Elke twee weken maken we een nieuwe teamfoto bij de Oude Kerk zodat we elke teamlid op de foto hebben samen met de begeleidende commissieleden! De laatste jaren scrap ik die foto's en die hangen we ingelijst in onze gebouwen in 'Noord' en 'Zuid'. Dat is onze 'eregallerij'! Want we zijn zo blij met en trots op 'onze' Dabaristen. En nu ik dit jaar niet meer meedoe wil ik ook zeggen: Ik ben ook zo trots op de Katwijkse commissieleden. Ik weet van binnenuit wat een werk er verzet wordt. Je zal ze er niet over horen, maar er word zeer hard gewerkt!! Ik wens jullie vanaf deze blog ook een hele gezegende zomer!!!
Hieronder volgt de scrrap:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten