maandag 7 januari 2008

Rust...

We hebben een fijne kerstvakantie gehad, maar nu iedereen weer naar school/werk is, is het hier wel heerlijk rustig. Ik ben de hele morgen bezig geweest met opruimen en stofzuigen, en kerstversieringen opbergen. En nu heb ik eindelijk weer even tijd om aan m’n weblog te werken. Als alle kinderen thuis zijn zit er altijd wel iemand achter de computer, vandaar…..
Ik heb wel lekker gescrapt deze vakantie. Gisteren heb ik gewerkt aan een scrap over mevrouw Poulard. Een Franse bakkersvrouw die lang geleden op Mont St. Michel woonde en daar heerlijke omeletten bakte voor de pelgrims die op het eiland aankwamen. Daar is ze heel beroemd mee geworden. Deze scrap laat ik vandaag zien. De komende dagen zal ik nog wat meer scraps plaatsen waar ik in de afgelopen vakantie aan gewerkt heb!
Ik hoor wel eens dat de kleine lettertjes op de lay-out slecht te lezen zijn, zelfs na het vergroten dus hier komt de tekst: Une omelette a la Mere Poulard, De omelette van Madame Poulard is een bekende culinaire specialiteit uit Mont St. Michel. Als vroeger de pelgrims aankwamen op het eiland na een lange moeizame tocht, waarbij het laatste stuk door de modder werd afgelegd bij eb, waren ze zeer moe en hongerig. Mevrouw Poulard, de vrouw van de plaatselijke bakker bedacht een gerecht dat ze hen snel kon voorzetten en dat toch lekker en voedzaam was. Zo ontstond de bekende omelette. Nu bestaat nog steeds het restaurant “Mere Poulard”op Mont St. Michel, waar ook nu nog heerlijke omeletten worden geklopt en gebakken. Ze doen dat voor de ramen van het restaurant zodat de voorbijgangers er naar kunnen kijken. We vonden het zo’n leuk verhaal dat we in de plaatselijke supermarché een garde kochten en in de caravan ook omeletten maakten……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten