dinsdag 29 januari 2008

Al een béétje gewend ....

De eerste dagen nadat Lieke haar haar geknipt en gekleurd had, schrok ik elke keer als ik haar in huis ergens tegenkwam. En ik kwam haar veel tegen, want ze is bezig met de afsluiting van haar tweede blok en is dus bezig met tentamens enzo, en nu zelfs gewoon met uitrusten want de tentamens zijn voorbij, maar ze heeft nog de hele week vrij. ( en ze is erg goed in uitrusten, wat nogal wat irritaties mijnerzijds oplevert! ) Gelukkig heeft ze een 7 gehaald voor haar portfoliogesprek dus het gaat goed. Nu maar hopen dat de cijfers voor haar tentamens ook goed zijn.
Peter heeft op de universiteit ook afronding van het tweede blok. Gisteren had hij zijn eerste tentamen( over celbiologie, zéér ingewikkeld volgens mij, maar ik ben een leek….)  Hij was gewoon zenuwachtig toen hij maandagmorgen weg ging omdat hij de stof voor dit tentamen moeilijker vond dan de stof van het eerste blok. Gelukkig kwam hij opgelucht terug, het was meegevallen. Hij is nu op zijn kamer in Bilthoven verder aan het leren voor zijn tweede tentamen van a.s. vrijdag. Helaas is zijn bijbelstudiekring van de studentenvereniging juist deze week aan de beurt om te koken voor de gezamenlijke maaltijd die elke woensdag in een kerk in Utrecht gehouden wordt dus morgenavond kan hij niet spijbelen van de maaltijd. Het was vermakelijk om te horen en zien ( per mail ) wat er allemaal langskwam aan ideeën. Het is een hele grote groep waar ze voor moeten koken dus het moet ook weer niet te ingewikkeld zijn. In de kerk is wel een gasfornuis, maar geen oven dus het eerste idee: verschillende hartige taarten, viel al af. Toen hadden ze bedacht dat ze salade’s zouden maken als een soort koud buffet. Ik was al recepten voor hem aan het verzamelen toen verleden week op de kring werd besloten dat het pilaf zou worden. Gisteravond echter kwam Peter met het nieuws dat pasta met boerenkool hen toch beter leek. Nu heb ik wel gehoord van pasta met spinazie of met broccoli, maar met boerenkool??? Ik wacht het maar af. Ik ben bang dat ik pas morgenavond ná de maaltijd zal weten wat het echt geworden is want ze veranderen vast nóg wel een keer.
Om nooit meer te vergeten hoe Lieke er voor haar metamorfose uitzag heb ik van een vergrote foto die ik nieuwjaarsdag heb gemaakt een scrap gemaakt. Ze heeft haar haar daar in een knotje en dat lijkt misschien wel ouderwets, maar ik vond het altijd heel mooi bij haar gezicht passen. Toch staat haar nieuwe kapsel ook heel goed, ik ben er nu aan gewend. Ze lijkt wat jonger geworden, maar dat mag ook best, ze is pas 17. Hier komt de ‘herinneringsscrap’:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten