zaterdag 6 augustus 2011

Druk aan 't scrappen....

Zoals ik al schreef ben ik druk bezig met een chronologisch gescrapt reisverslag in een mini-album. Nou, het 'mini' kan ik wel weglaten want hoewel het een D-ring-album is zit hij al best vol!

Toch kan ik het af en toe niet laten een lay-out op 30 x 30 te maken. Dat vind ik echt het allerleukste dat er is! Ik heb er twee gemaakt. De eerste is over Caesarea. ( niet te verwarren met Caesarea-Filippi, dit is Caesarea bij de zee... ) Oh wat een prachtige oude dingen zijn daar te zien! Maar dit is gewoon een foto van Rianne en Sanne bij de zee. De Middellandse Zee wel-te-verstaan. Maar de zee is overal mooi, toch?

Papier is van American Crafts: Heat Wave...



De tweede gaat over ons bezoek aan het Druzendorpje Dalyat el Karmel. Hanan kende de eigenaar van het restaurantje en we werden vorstelijk onthaald. Ze bleven nieuwe dingen op tafel zetten! Ik had zelfs nog nooit van 'Druzen' gehoord maar het is een hele interessante minderheid in Israel. Omdat ze zo vaak vervolgd zijn om hun godsdienst houden ze die geheim. Als een jongeman er op een gegeven moment meer van wil weten krijgt hij een leermeester aangewezen die hem onderwijst. In die periode draagt hij een soort gehaakt mutsje, iets groter dan een Joods keppeltje. Hanan kon ze zo op straat aanwijzen. Nou gastvrij zijn ze in elk geval ook. Er was humus in soorten en maten, pitahbroodjes, druzenbrood, rijst in druivenbladeren, allerlei salade's, geitenkaas met olijfolie etc etc. En toen ik na de maaltijd graag een cappuccino wilde gingen ze snel melk bij de buren halen, want dat hadden ze niet;-) Ik had natuurlijk ook gewoon pure Turkse koffie moeten drinken uit een klein kopje net als Gert en Hanan!


Het papier dat ik hier gebruikte kwam ik laatst tegen bij P&P. Het is heel vrolijk en is van Little Yellow Bicycle: Sweet Summer Time....

20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige zomerse lay outs.Schitterend met die frissen en vrolijke kleuren. De lucht en het water zien er zo schitterend blauw uit op de eerste foto. Geweldig!!

    Greotjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke lay outs Arja, lekker vrolijk allebei!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige layouts zeg!
    Ik heb even doorgelezen maar jullie hebben volgens mij een onvergetelijke reis gemaakt, ziet er super uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige lay-outs heb je weer gemaakt met leuke verhalen erbij. De kruissteekejes op de eerste lo zijn erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke vrolijke kleureen heb je gebruikt in je LO's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze toch weer mooi!!
    heele mooie lay outs :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zien ze er heerlijk zomers uit. Het zijn mooie foto's. Op naar de volgende ;-).

    Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke lo's!! Mooie kleuren, lekker zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben echt een onvergetelijke reis gemaakt! Wat heerlijk dat je zoveel foto's (maar wel veel werk om te scrappen), dan komen de herinneringen weer terug!
    Dit zijn in elk geval 2 vrolijke lootjes om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ze zijn weer superleuk Arja! Lekker vrolijk, en echt zomers!
    Volgens mij hebben jullie echt totaal andere dingen als ons bezocht! Dus ik doe hier dan maar inspiratie op voor een volgende vakantie daar naar toe!

    o enneh... de falafel hebben we n weekje opgeschoven!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super LO's die gele is heerlijk zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gelukkig nu opend hij deze pagina wel.
    wat ben je weer craetief bezig geweest zeg, heel erg mooi hihi had je verwacht dat je met al die mooie foto's een mini kon maken???? dat gaat eerder een xxl album worden
    groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn dat mooie layout,s
    die je heb gemaakt mooie kleuren

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hele mooi lootjes super creatief
    fijne avond
    gr carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zit mijn haar weer lollig op die eerste scrap... xD
    Ik vind het kleuren gebruik wel heel mooi~!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze weer leuk Arja! Ondanks dat ik net terug ben van vakantie krijg ik gelijk weer in om op vakantie te gaan! Volgens mij is jullie reis echt wel een aanrader!?

    liefs,
    samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooie lo, en zoals al gemeld lekker zomers, kunnen we wel gebruiken met het mooie weer(ahum) dat we vandaag hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtige layouts, ook hele mooie detaisl en kleurencombinatie....jij krijgt dat altijd zo goed passend bij elkaar top. Ja he is idd leuk om aan een album te werken vooral als het een heel speciaal album is voor een voor mij speciale dag, hij si ook nog lang niet klaar hihihihi.Ben heel benieuwd naar jou album
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gave LO, zo lekker zomers! Heel mooie gemaakt!!

    Liefs,
    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen