zaterdag 30 juli 2011

Heimwee....

Oh wat hebben we een heimwee naar Israel! Helemaal met dit trieste weer hier in Holland. We zijn zomaar 20 graden gezakt in temperatuur. Maar we missen ook het prachtige inspirerende land, telkens weer de verbazing over nieuwe dingen. Zo hebben we verschillende keren 'falafel' gegeten. Het is een vegetarische snack van kikkererwten die dan als een soort shoarma in een broodje met sla en saus gegeten wordt. Het ziet eruit als bitterballen, een bijzondere smaak maar wel heel lekker! De eerste keer na de vakantie toen we in een supermarkt waren nam Gert al een grote zak kikkererwten mee. Thuis werden ze in de week gezet, er werd een recept van internet geplukt en ja hoor: zo aten we in de afgelopen week heerlijk falafel! Het was ongelofelijk, maar het smaakte zo goed en precies zo als in Israel! Omdat Rianne weigert falafel te eten had Gert er ook nog  shoarma bij gekocht. Kijk maar eens naar de foto's :

...


...


...Verder ben ik druk met mijn foto's bezig geweest. Ik had er meer dan 1000 en heb eerst de echt slechte weggegooid, daarna de andere bewerkt en collage's gemaakt van 4 op 1 velletje ( met Picasa ) Dat was een heel werk maar die heb ik af laten drukken op 13 x 18 en dan heb je van elke foto in elk geval een kleine! De echt mooie heb ik groot ( 10 x 15 ) besteld en een aantal op 13 x 18. Gisteren kwam de boel binnen, een hele doos met foto's !!   Gisteravond ben ik al aan mijn Israel-album begonnen. Het is een prachtig leren album van We are Memorykeepers van het formaat 8" x 8" met D-ringen. De eerste twee bladzijden zijn al bescrapt. En ik heb stiekum ook alvast een grote layout gemaakt van een dierbare  foto in de graftuin. In de graftuin was het zo mooi en rustig. Daar is een heel oud graf wat je kunt bekijken. Ze weten niet precies of het het graf van de Heere Jezus was, maar het zou kunnen. Er zit een deurtje voor de opening en daar staat op:  He is not here for He is risen! Ik vond het heel ontroerend.... Het was prachtig om het land te zien waar de Heere Jezus heeft rondgewandeld maar Hem hebben we daar niet gevonden. Hij is opgestaan en is ( ook in Nederland ) vlakbij ons met Zijn Geest!


De foto is niet zo heel mooi omdat we in de volle zon staan te kijken, maar we staan er allemaal op ( handig zo' n gids ;-)) en wat mij betreft was dit de mooiste plek in Jeruzalem!

23 opmerkingen:

  1. Mooie lay out Arja, enne , maandag gaat de zon schijnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je gewaarschuwd voor die heimwee!! *lol* Hier is die na bijna 3 maand nog niet weg hoor.
    En ja... die falafel wil ik ook nog wel eens proberen te maken!
    Ik ga je blog nu NOG trouwer volgen, want ik ben erg benieuwd naar al je israel layouts. Zelf heb ik de foto's ook klaarliggen, de bind it all is van de week binnen gekomen. Dus ga er als ik er echt de tijd even voor kan nemen, ook gauw mee beginnen!

    Maar je begin is al prachtig!!!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn dat mooie foto,s
    en je lo ziet er super uit

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat van je album, Je LO is in ieder geval al erg mooi.
    enne de komende week krijgen we beter weer ( gelukkig)
    groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi lay-out Arja! Kan me goed voorstellen dat je "heimwee" hebt. De foto's zien er prachtig uit. Ben benieuwd naar wat er nog gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige layout en ja en dit weer zorgt ook voor heimwee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige Lay-out! En wat een mooie plek om zo met zn allen te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, het is een prachtige LO geworden!! En met dit weer zou ik ook heimwee hebben!! Het is hier prut!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk falafel, 1 van mijn favoriete gerechten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig lootje
    Mooi van kleur
    En idd is falafal heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleuren combinatie. Mooie Lay out

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat lijkt me dat een lekkere maaltijd.
    Wie weet gaan we dat nog een keertje uitproberen.
    Leuke lo heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's en lo. Vindt vooral het boompje erg leuk.
    Foto's uitzoeken vind ik ook een hels karwei, doe het op dezelfde manier als jij, uitstekende manier, maar het blijft veel werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja heeerlijk die falafel... behalve dat ik het niet luste <3 Mooie scrap hoor mams, jammer dat we niet terug kunnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je een tijdje niet op blogs komt mis je nog wel eens wat. Wat leuk dat jullie naar Israel zijn geweest. Wat een mooie foto's en wat is je 1e layout al leuk geworden. Zo kan je je vakantie gevoel nog even vasthouden en alle mooie herinneringen nog een keer meemaken. We zullen in de komende weken vast nog meer mooie layouts gaan zien.

    Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat gezellige foto en super mooi layout geweldig
    fijne avond
    gr carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het eten ziet er heerlijk uit. Ik ken dat gerecht niet, zal eens op gaan zoken. ;)
    En het lasit foto's maken als je in de zon moet kijken, ik sta er dan ook altijd met dichtgeknepen ogen op zo..hihi..
    Wat leuk dat boompje erbij op de LO.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ho Arja, ik kan me goed voorstellen dat je heimwee hebt...
    De LO vind ik erg leuk, dat boompje is schattig! Van welk merk is dat ?
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow wat een geweldige layout!! En ook bijzonder om daar te zijn geweest zeg....prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Klinkt bijzonder die graftuin.....zelfs een beetje eng of niet?
    Het blauw vind ik wel heel mooi zo bij elkaar en dat de foto een beetje veel zon heeft is toch helemaal niet erg.
    Mooie kiekje met een mooie Layout.

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige layout is dit weer, en wat bijzonder om daar gewest te zijn prachtig zeg...
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie layout! ik zou daar ook wel eens heen willen.

    groetjes tanja

    BeantwoordenVerwijderen