zaterdag 21 juni 2008

Meesters- en Juffendag!

In de komende week hopen we de meesters- en juffendag te houden. Dat is een enorme organisatie, dus we doen dat om het jaar. Het andere jaar vieren we 'gewoon' onze verjaardag met onze eigen klas. Op deze meesters- en juffendag geven we workshops aan de kinderen. Ze mogen van tevoren zelf kiezen welke workshop ze willen doen. Natuurlijk geef ik ( je raadt het al ) een workshop: 'scrappen voor kleuters'. Nou is dat de eerste keer dat ik dat doe, dus ik heb er heel lang over nagedacht hoe ik dat het beste aan kon pakken. Omdat kleuters alles leuk en mooi vinden loop je kans dat ze alles door elkaar plakken, en het eerder op een kerstboom lijkt dan op een mooie scrap. Daarom heb ik drie 'bakken' gemaakt en daarin het papier, lint, de letters en de versieringen ( vlinders, bloemen etc. ) allemaal op kleur gesorteerd. Ik heb één blauwe bak, één roze ( echt wat voor kleutermeisjes ) en één gemengde met een beetje geel en groen. Het papier heb ik al zoveel mogelijk op maat gesneden, ze kunnen kiezen uit één heel vierkant waar ze op gaan versieren, of twee helften, of stroken. Bij elke kleur heb ik een voorbeeldje gemaakt. Met mijn Cricut heb ik allemaal letters per kleur uitgestanst. En met stempels heb ik zelfs stempeltjes op kleur gemaakt door op wit papier in de juiste kleur een leuk stempel te zetten ( bijv. LOVE, of ELKE DAG.........IS JOUW DAG! ) en dat stempel in een rondje of een vierkantje uit te knippen en de randen af te werken met inkt!
Ik heb van elke 'bak' ( het is gewoon de deksel van een doos voor scrapalbums ) even een fotootje gemaakt met het voorbeeldje erboven.



Ik ben erg benieuwd of het werkt en hoe het wordt. Na woensdag hoop ik foto's van de resultaten te kunnen laten zien, want je begrijpt wel: het fototoestel gaat mee!!

2 opmerkingen:

  1. ja ja daar ben ik weer!!!
    wat ziet het er leuk uit zeg, ook ik ga mee helpen met scrappen!!!
    heb er nu al zin in en ben erg benieuwd naar de resultaten!!

    Groetjes Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat ziet dat er leuk uit, ik kreeg vanmiddag van een andere moeder de brief dat ik mee mocht doen met scrappen was een beetje verkeerd gegaan geloof ik, heb er helemaal zin in.

    gr, Theresia

    BeantwoordenVerwijderen