dinsdag 27 november 2007

Gescrapt met de Cricut!

Nou, mijn eerste scrap die ik gemaakt heb met de hulp van de Cricut is een feit…. Wat een heerlijk ding. Alle tijd die ik eerst kwijt was om met de Coluzzle de letters van de titel uit te snijden of om letters te stansen met de Quickutz, is nu teruggebracht tot een paar minuten. Er lagen nog steeds foto’s te wachten van Peter en Lieke toen ze geslaagd waren. Ik had er toen heel veel gemaakt, en omdat er toch best veel leuke bij zaten heb ik nu bij Peters L.O. ( een dubbele, anders had ik helemaal geen ruimte genoeg! ) de foto’s op het kleinste formaat laten afdrukken.( 9 x 13 ) Daarna ben ik aan de slag gegaan met mijn vierkantpons. Tja dat is wel een handpons maar omdat je aan de onderkant kunt zien welk deel van de foto je uitponst schuif je net zo lang met je foto tot je echt het leukste stukje hebt…Soms kun je uit één foto twee vierkantjes halen met een mooie actie erop. Zoals die waar Peter zijn diploma ondertekent. Ik heb er één uitgehaald met zijn hoofd ( en daar zo’n gek studentenpetje opgeplakt!) en één van zijn hand waarmee hij tekent. Alle vierkantjes ordelijk verdeeld over een lange strook die over beide pagina’s loopt. Hier en daar een ander vierkantje van een leuk papiertje, en het grootste deel van de L.O. is al klaar. Toen kwam de titel. En de Cricut dus… Eerst heb ik ‘geslaagd’ gemaakt met een ’shadow’-letter. Die is wat dikker en daar kun je de gewone letter dan opplakken. Bij VWO ben ik helemaal uit mijn dak gegaan. Lekker groot en heel grappig papier. Omdat ik de rest rustig in groentinten heb gehouden vond ik het vrolijke ‘click’-papier van Elsie er leuk bij passen om het toch wat uitbundiger te maken. Het was toch ook een hele blijde gebeurtenis!
Daarna heb ik nog wat ‘gespeeld’ met de Cricut. De balonnetjes ( een lange dunne, en een dikkere ) heb ik op twee maten gestansd en daar een klein zijden draadje aanvast geknoopt. De ‘tag’, het label met de tekst erop is ook met de Cricut gemaakt, en de hartjes die daar weer opzitten ook… Je bent misschien inmiddels wel benieuwd geworden. Hier komt de foto: ( als je erop klikt wordt hij groter, maar dat wist je misschien al! )




Geen opmerkingen:

Een reactie posten