maandag 9 mei 2011

Rouge de Garance....

In het begin vond ik het best moeilijk om mijn weg te vinden tussen al het scrapbookpapier dat te verkrijgen was. Want wat past nu echt bij je. Wat vind je echt mooi? En wat past goed bij je foto's. Na een klein aantal miskopen was ik er toch al snel uit. Het moest in elk geval vrolijk papier zijn met heldere kleurtjes. Vintage ( namaakoud ) vond ik meteen al niks en dat vind ik  nog niet! ( voor mij dan he? ) In 2006 kwam er een Frans merk op de Nederlandse markt. Best uniek want het meeste papier kwam uit Amerika... Ik vond het meteen leuk! Dat jaar maakte ik er deze lay-out mee:

Het sluit naadloos aan bij de vrolijke vakantiefoto's!


Eigenlijk was het merk ook weer snel verdwenen. En ik vond ook niet alles wat ze uitgaven mooi.... Wat was ik verbaasd toen ik in de zomer van 2010 in een Parijse scrapbookwinkel ( Temple du Scrap ) weer papier van Rouge de Garance tegenkwam! Het was een echte Parijse lijn met Eifeltorentjes en de skyline van Parijs erop. Natuurlijk kocht ik er een paar vellen van. Parijse foto' s genoeg tenslotte ;-)


.



In het voorjaar ging ik naar de Creabeurs in Rijswijk. Heerlijk snuffelen overal in de bakken met papier. En kijk nou: mij geheel onbekend papier van -jawel-  Rouge de Garance. Een vrolijke tafelkleden/keukenlijn deze keer. Ik kon het niet laten liggen. En dit lootje maakte ik ermee. Het stond zo leuk bij de geruite pakjes van de kinderen ( die ik zelf genaaid had ) dat het ervoor gemaakt leek! Komt-ie:


Leuk of niet?

20 opmerkingen:

  1. Wat een gave lootjes heb je weer gemaakt en van die heerlijke zonnige kleuren. Wat gaaf dat papier uit frankrijk.
    En dat zonnetje met die glimlach vind ik toch schattig.

    Gr Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arja wat zijn dat mooie
    layout,s lekker vrolijk kleuren

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o wat leuk dat je dat merk telkens toch blijft tegenkomen...Ik heb eerlijk gezegd niet eerder van dit merk gehoord, maar het sluit inderdaad perfect aan bij je foto's...
    prachtige lootjes gemaakt, maar de laatste is wel mijn favoriet! lekker kleurig en fleurig...word er helemaal blij van!!

    gr irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat heb jij meteen veel LO's gemaakt!!!
    Ik wou dat ik dat eens kon...
    Maar, helemaal leuk hoor!!!
    Ik ben ook gek op kleur en fleur en dat is volop aanwezig in jouw LO's. Errug leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rouge de Garance ken ik wel, maar het merendeel van het papier heb ik weer verkocht vanwege de grote patronen. Dïe Parijse lijn is trouwens wel heel erg leuk! Het zijn lekker zomerse lootjes geworden, Arja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit papier past echt perfect bij die foto! Geweldig gedaan! Leuk dat je dat merk dan toch af en toe hier en daar weer tegenkomt he. Je hebt er mooie dingen mee gemaakt! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zijn mooi geworden zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zijn leuk geworden zeg...Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soo hee das productief, wat een supergave en mooie layouts en wat heb je dat gaaf gedaan met dat papier Top
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo jij bent productief geweest het zijn echt hele leuk layout geworden leuke details te zien

    fijnen avond
    carla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. we hebben dezelfde smaak, ben ook dol op dat papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, stuk voor stuk mooie lo's!
    Al is de onderste mijn favoriet, vanwege de printjes, die liggen mij het meest. Van de andere vind ik de patronen te groot. Al heb jij er erg goed mij uit de voeten gekund!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gave lo's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De laatste is ook mijn favoriet, wat is die ontzettend leuk geworden!!!
    De rest is ook heel leuk, maar die laatste is geweldig:)
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jij ben vrolijk productief geweest prachtige layouts

    gr corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke en mooie lo's.
    Echt prachtig allemaal !
    Nog veel creatief plezier.

    Groetjes Peggy * Mollemieke *

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Woww...wat ben je productief geweest en stuk voor stuk zijn het gave lo's geworden. En leuk bijpassend papier heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vrolijke lay outs.
    Leuk toch dat je een eigen stijl hebt. Ik vind beide leuk, vintage, maar ook vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen