zaterdag 14 mei 2011

Be still.....

De laatste weken waren erg zwaar en moeilijk. Op dit blog heb ik het er niet over gehad. Over nieuwe papierlijnen e.d. bloggen is een stuk makkelijker dan over hoe het met je gaat.....

De Arboarts zit al een hele tijd in mijn nek te hijgen dat ik sneller moet herstellen van mijn burn-out dan ik doe. De laatste keer heeft ze besloten dat mijn eigen psycholoog het verkeerd aanpakt en mij doorverwezen naar een door haar uitgekozen bureau van psychologen. Zij zouden mij er wel 'even' bovenop helpen en dan kon ik weer snel aan het werk want ik was nu lang genoeg ziek en straks zou ik in een uitkering terecht komen en dat mocht niet gebeuren. Ik ga er niet teveel op in wat er verder gezegd is maar ik was behoorlijk overstuur. Ik was verplicht om naar die andere psychologische dienst te gaan anders zou ik niet meewerken aan mijn re-integratie.

Gert en ik hebben toen een week genomen om erover na te denken wat we hiermee aanmoesten want het voelde zo verkeerd! Misschien zouden ze me met tips en trucs weer een beetje oplappen maar was ik dan echt genezen? Als je er op je 45e eindelijk aan toe komt om allerlei dingen te verwerken moet je dat dan weer stoppen omdat een Arbo-arts dat wil?

In die week hebben we het er uitgebreid over gehad en er ook voor gebeden. Steeds meer kregen we de overtuiging dat ik dan maar mijn ontslag moest nemen. Op die manier zou ik me 'vrijkopen'  om op mijn eigen tempo beter te worden met mijn eigen therapeut.  Maar de financiele gevolgen zijn natuurlijk niet gering! Toch hebben we hier rust over gekregen en na een hoop geregel is in de afgelopen week de ontslagbrief de deur uitgegaan.

Heel spannend en ingrijpend. Het enige wat we nu moeten doen is ons in vertrouwen overgeven aan de Heere God. Hij leidt ons en Hij zal ons ook verder helpen.

Be still and know that I am God! ( Psalm 46:10)

24 opmerkingen:

  1. Fam. Buijtenhuis14 mei 2011 om 05:28

    Beste Arja en Gert, wát een bericht! Heel moedige stap, we wensen je/jullie er vrede mee, van harte beterschap en boven alles het bewustzijn dat Hij met jullie mee gaat! En weet dat er hier 4 meiden zijn die een hele lieve juf De Best hebben gehad, je was één van de favorieten van alle vier! Groet, Mariska en Arend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve arja pfffff hier wordt ik toch wel even stil van, ik begrijp het wel dat je nu voor jezelf kiest en vind het een hele moedige stap van je... Het is ook heel moeilijk om opeens naar een andere therapeut terwijl je je goed voelt bij je eigen... Ik wens je heel veel sterkte en hoop met je mee dat het goed komt.....
    De Layout is echt prachtig en straalt echt rust uit heel mooi gedaan
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Arja het is niet misselijk wat je verteld het heel goed dat je voor je eigen heb gekozen heel moedig van jullie ik wens je veel sterkte er mee
    Je heb een mooi layout gemaakt

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Arja, jeetje.... ik heb hier even geen woorden voor... Heel veel sterkte de komende tijd!

    Liefs van Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve arja,
    wat een verhaal..wat goed dat je het opschrijft en o o o wat een moeilijke keuze moet dat geweest zijn, want ik weet zelf als geen ander dat de werkdruk in het onderwijs enorm is, maar die kindjes trekken zo aan de andere kant...en die kant maakt het juist zo moeilijk om los te laten.....
    Maar uiteindelijk moet je kiezen wat voor JOU het beste is, en als dit het is, dan is dit het!financieel een stap terug is natuurlijk ook niet niets, maar je gezondheis en geluk staan daar nog verder boven!
    Prachtige lo trouwens ;)
    gr irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meis wat een verhaal. En zo herkenbaar, het is ons ook (ongeveer op die manier)overkomen. En mijn man heeft toen inderdaad ook ontslag genomen. Wat een rust heeft dat gegeven! Inderdaad zijn er financiele gevolgen, maar het allerbelangrijkst is toch je gezondheid en het herstel in je eigen tempo. Het gedram ´door je werkgever helpt heus niet, ook al is het ergens (heel ver dan) wel te begrijpen gezien de wet WIA regelgeving en de kosten die ze moeten maken. Maar empatisch is het niet bepaald....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohh meis wat heb je veel voor je kieze om je zo druk op je te leggen ..meis dat is de best wat je kan doen bij de heere god leggen en er vertrouwen in hebben samen ben je sterk er kom vast een oplossing!!
    En wat fijn dat je gevoel in je layout kan leggen want het is een rustig mooi lo !!!
    heel veel sterkte
    knuf carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Arja,

    Wat dapper dat je voor jezelf hebt gekozen! Wat een moeilijke beslissing.... Ik wens je Gods kracht toe voor de komende tijd, Hij is bij je/jullie!

    Ook ik zal voor je bidden...

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd...
    Je layout is heel sereen en mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow dat moet een moeilijke beslissing zijn geweest. wel goed dat je voor jezelf kiest en niet jezelf nog meer de 'filistijnen' in helpt!
    mooie LO heb je er over gemaakt zeg!
    ik wen je veel sterkte voor de komende tijd!

    groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hele mooie layout! veel sterkte met alles

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verhaal zeg, woorden schieten me te kort, heel veel sterkte de komende tijd.
    Je lo is weer heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Arja, ik vind het zo ontzettend dapper wat jullie besloten hebben. Vaak is het de angst wat de toekomst gaat brengen groter dan de moed om zo een beslissing te nemen. Je bent je vastigheid kwijt, maar je heb wel rust en tijd gevonden om te herstellen en zeg nou zelf, dat is toch vel belangrijker!!
    Mooi dat je die gedachten in een mooie LO heb kunnen verwerken!!
    Veel sterkte en beterschap!!

    liefs, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje Arja, wat een heftige beslissing heb je moeten nemen.
    Fijn dat je dit in een Lo hebt kunnen verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel sterkte en de LO is heel erg mooi!

    Groetjes, Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Arja
    Wat lijkt me dat moeilijk zeg!! Vind het heel knap dat je zo'n moeilijke beslissing hebt kunnen nemen!!
    Vind je lo ontzettend mooi, prachtig hoe je dat verwoord hebt!!
    Ben blij dat ik dit heb mogen lezen door de blogtrain nog wel...;)
    Sterkte!!!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pff heftig zeg!! Ik wens je heel veel sterkte voor de toekomst! Ik vind je layout prachtig, fijn dat je in het scrappen zoveel kwijt kunt he!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Arja,

    Ik wil je veel sterkte wensen.
    Een heel moeilijke beslissing he.
    Jouw lo is opnieuw prachtig.

    Groetjes Peggy * Mollemieke *

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Arja,
    Ja ik ben er een beetje stil van meid,we hebben immers dezelfde leeftijd.Ik vind je ontzettend moedig,ja het is een hele moeilijke beslissing,geld is ook niet alles,je gezondheid gaat voor en je lot ligt nu in gods handen.Ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe.Je lo sluit hier uitstekend op aan.

    liefs Juanita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heftige tijden arja! heel goed dat je voor jezelf kiest, succes en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. soms is het moeilijk om keuzes te maken. wij hebben vorig jaar ook een keuze gemaakt met financiele gevolgen. hebben wij er spijt van nee, en we zijn alleen beter op geworden. financieel is het niet makkelijker op geworden, maar de ander kant de rust die we hebben gekregen is ook heel belangrijk.
    succes neem de tijd dan komt de rest ook goed

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een moeilijke keuze zal dit geweest zijn. Maar soms moet je gewoon de dingen doen die je hart je ingeeft. Heel veel sterkte met je herstel, en soms gaan dingen nu eenmaal niet zo snel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Arja,

    Wat een ontzettende moeilijke keuze zeg!
    ik weet dat je je werk met heel veel plezier hebt gedaan. en dan nu z'on moeilijke beslissing.
    ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je rust krijg.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit is ook een leuke lo zeg...mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen