donderdag 12 november 2009

Een keur van lintjes en gouden knopen.....

Waar gaat dit over zul je zeggen. Nou dit is de ( vertaalde ) naam van een ouderwets knopen- en bandwinkeltje in ( jawel, al weer! ) Bretagne. We kwamen dit oude winkeltje tegen en het zag er van buiten al schattig uit met de bekende blauwe posten en luiken. Maar binnen..... Een paradijs voor scrappers al hadden ze geen scrappapier. Want wij scrappers zien toch overal wat in? Helaas mochten er binnen geen foto's gemaakt worden want de eigenares had heel slim foto's gemaakt van knopen op kleur gesorteerd die daar in grote getalen te vinden waren. Die foto's kon je als ansichtkaart kopen. De twee uitgestanste accolade-achtige vierkantjes heb ik uit zo'n kaart gestanst. Het kantje dat horizontaal over de pagina loopt ( langs de border ) is een antiek kantje uit dit winkeltje evenals het gestrikte kantje. De houten knoopjes zaten per 10 in een zakje en waren uit 1950. Terwijl ik alles kocht zag ik deze lay-out al voor me!

Er waren trouwens ook Italiaanse mensen in het winkeltje die uniformknopen zochten voor een museum. En als ik het goed begreep ( mijn Italiaans is niet zo goed ; ) ) is het nog gelukt ook. Honderden laatjes en blikken en dozen met knopen waren er. En prachtig kant en lint. En ook van die antieke labeltjes met initialen die vroeger in de linnen uitzet werden genaaid. Ik heb nog gezocht naar labeltjes met A.G. ( Arja/Gert ) maar dat lukte helaas niet.

Nieuwsgierig geworden?Hier komt-ie:
fleur Vinden jullie het dessinpapier van Graphic45 niet geweldig antiek lijken? Ik was er helemaal mee in mijn nopjes!


P.S. Het winkeltje heeft ook een website. Je moet echt even kijken!! http://www.fleurdelinetboutondor.fr/

1 opmerking:

  1. Leuk Ar ! Het lijkt de "winkelvansinkel" wel! Ik mis alleen de hoeden en petten enzo...
    Nog veel knoopjes-enband-plezier!
    ber.

    BeantwoordenVerwijderen