zaterdag 9 februari 2008

Mijn jeugdliefde

Verleden week vond Rianne een oude agenda van me uit 1984. Erg leuk om te zien. De stageopdrachten staan er keurig in vermeld. Evenals de afspraken die ik toen had. Of het theorie-examen voor mijn rijbewijs dat ik moest doen. Maar het allerleukste waren de foto's! Ik had er namelijk allemaal foto's ingeplakt. Eén ervan was zo'n foto die je in een hokje op het station liet maken. Gert en ik staan er samen op. Gert was toen 23 en ik 19. Ik heb de foto er voorzichtig uitgehaald en ingescand. Toen naar AH gestuurd omdat het formaat erg afwijkend is, en AH dan toch niks van de oorspronkelijke foto afsnijdt.

Gisteren kreeg ik de foto binnen. Ik vind hem echt geweldig! Diezelfde avond las ik een artikel in de Margriet over 'Jeugdliefde's'. Over mensen die nog altijd terugdenken aan hun jeugdliefde en zo benieuwd zijn hoe het daarmee is. En zelfs over vrouwen die gedurende hun huwelijk met een andere man die jeugdliefde weer ontmoeten en hun echtgenoot daarvoor verlaten....  Toen besefte ik des te meer hoe uniek het is als je met je eerste vriendje trouwt! We waren allebei de eerste echte 'verkering' voor elkaar. Gert was toen 20 en ik 15 jaar.  Terwijl ik hierover peinsde had ik ineens de titel die bij onze stationsfoto hoorde gevonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten