dinsdag 5 februari 2008

De kerstscrap is klaar....

Zoals de oplettende lezer al eerder heeft kunnen lezen waren we op eerste Kerstdag bij zus Joke en zwager Dirk in Harderwijk. Dat heeft leuke foto's opgeleverd van neven en nichten die samen spelletjes doen, zwagers die al pratende het eten klaarmaken, en de hele familie rond de feest(gourmet)dis. Heerlijk scrapmateriaal dus....

Deze scrap heb ik een week geleden al gemaakt, maar dat eindigde in een scrapdrama! Toen alles bijna klaar was besloot ik op een grote ronde brad ( engels voor splitpen ) het jaartal '07 te zetten met rode glitterlijm. Heerlijk spulletje, leuk effect. Alleen moet het 24 uur drogen voordat het hard is, maar dat gaf niks want de LO was eigenlijk klaar. Toen bedacht ik dat het ook wel leuk was om als 'journaling' met een witte pen wat rond de kerstballen te schrijven. En ja..... ik vergat de natte inkt en veegde  dus al schrijvende de rode glitterlijm over de foto. OH, wat was ik gefrustreerd!! Uit woede zou ik bijna de hele LO in de prullenbak gekieperd hebben, maar op Gert zijn rustige aanraden heb ik dat toch maar niet gedaan! Ik heb de foto opnieuw besteld en toen die er na een paar dagen was heb ik de bovenkant erafgescheurd, de randen aangezet met rode inkt en toen met stukjes 3d-foam de nieuwe foto over de oude geplakt, terwijl de bovenkant ( waar geen glitterlijm terecht was gekomen maar wel letters zaten die anders ook weer helemaal verwijderd moesten worden ) bleef zitten.

Nu ik er naar kijk lijkt het net of ik het expres gedaan heb want het geeft best een leuk effect. Maar ik weet wel beter, en jullie nu ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten