dinsdag 12 februari 2008

Luxe probleem....

Gisteren ben ik naar de Kanjertraining geweest. Een cursus over de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen en de sfeer in de klas. En hoe je die kunt verbeteren natuurlijk. Werkelijk heel interessant. De basis van de training is: We vertrouwen elkaar. In dat vertrouwen is er ook een oefening 'plankvallen'. Iemand staat achter je ( je vertrouwt hem ), en je laat je recht als een plank in zijn/haar armen vallen. Heel opvallend vond ik dat de cursusleidster vertelde dat er nog nooit een kind gevallen is met die oefening. ( ze geven de kanjertraining zelf ook in moeilijke klassen)  Maar tijdens een training aan leerkrachten dacht er één grappig te zijn en liet zijn collega vallen. Dat is toch niet te geloven? Wat leren we hiervan? Dat kinderen beter te vertrouwen zijn dan volwassenen?

Maar o, wat was ik moe gisteravond. Juist omdat je álles wilt volgen en horen ben je heel ingespannen bezig.

Ik heb dus geen nieuwe scrap om te laten zien, maar wel een leuk idee. Ik zat al een tijdje met een 'probleem'. Als je nog niet zo lang scrapt ken je dit probleem waarschijnlijk niet. ( of je moet heel rijk zijn ) Maar ik wist zo langzamerhand niet meer waar ik al mijn vellen met stickers, embellishments en andere 'scrapzooi' moest laten. Het formaat van al die velletjes is iedere keer weer anders dus een nette stapel is er niet van te maken. Ik had een paar doorzichtige bakken gekocht op scrapmaat. ( 30 x 30 ) Maar sommige stickervellen steken daar nog weer uit omdat ze langer zijn. Dus in no time waren die bakken ook weer een rommeltje. Ik had al een paar keer aan Gert gevraagd of hij daar niks op kon verzinnen. ( hij is degene met de praktische ideeën bij ons ) En verleden week kwam hij ineens met een lumineus en heel eenvoudig idee. Ik moest mijn boekbindringen opzoeken. Die zitten af en toe in de pizzadoos waar ik op geabonneerd ben dus ik heb er zo langzamerhand al heel wat. Toen heb ik in elk vel of zakje waar nog geen gaatje zat een gaatje gemaakt met de 'gaatjesmaker' van mijn eyeletset. ( het kan ook gewoon met een perforator ) We hebben niet te grote bundels gemaakt zodat je er in kunt blijven zoeken. En die hebben we aan een kledinghanger gehangen. Een beetje goed verdelen natuurlijk anders gaat-ie scheef hangen. Maar het werkt echt. Want als je een velletje zoekt en los wilt maken dan haal je de boekbindring waar  hij aanhangt van de hanger af, 'bladert' zet zo lang tot het goede vel voorhangt en maakt dan de boekbindring open!

Oké het is misschien niet echt erg mooi om te zien. Maar wel heel handig. En Rianne had meteen nog een beter idee." Je moet zo'n ronde handdoekenstang uit de douche naast mama's scraptafel hangen. Dan kan ze ze daaraan hangen! " Als die er ooit komt zal ik die foto ook plaatsen. Maar tot zolang de foto van de hanger om jullie een idee te geven wat ik nou bedoel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten