zondag 22 april 2012

Langzaam terug.....

Ik kom maar weer langzaam terug in blogland  hoewel het nog niet veel beter gaat. De periode van opbouwen van de medicijnen is nu voorbij, en er zijn wel wat betere dagen geweest maar de laatste weken is het weer erg donker... De afgelopen week ben ik bij de huisarts geweest voor controle en die verwacht dat ik langzamerhand toch wat beter  zal worden maar dat ik geduldig moet zijn met de afwisseling van donkere en betere dagen. Het duurt bij mij  blijkbaar erg lang voor ik stabiel ben. De afgelopen twee maanden waren niet makkelijk vanwege de bijwerkingen maar ik heb me er 'doorheen gehaakt'. Ik las laatst ergens dat haken je bloeddruk omlaag brengt en ik geloof zeker dat het waar is. Mij heeft het in elk geval geholpen. Behalve onderstaande haaksels ben ik ook aan een nieuwe granny-deken begonnen voor Lieke.... Heel langzaam begin ik ook weer te scrappen maar vandaag heb ik alleen wat haakwerk om te laten zien.

Deze eitjes haakte ik voor Pasen:

Het fleurige kleedje eronder haakte ik ook evanals deze lentebloemenslinger:


En voor het Paasontbijt maakte ik natuurlijk weer kaartjes. ( Trouwe bloglezers weten dat ik dat elk jaar doe! ) Dit jaar gebruikte ik fotootjes van ons bij het open graf in de graftuin in Jeruzalem. Het is eigenlijk het enige wat blijft staan als alles wankelt: De Heer is waarlijk opgestaan!


Ten slotte wil ik al mijn bloglezers bedanken voor het meeleven dat ik van jullie kreeg! Als reactie onder mijn blog of in een persoonlijk bericht. Het deed me heel goed!


Ik sluit af met een foto van Doortje want die is ook enorm gegroeid in de afgelopen twee maanden. Ze past bijna niet meer in haar mand!:


. . .


23 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer terug bent in blogland Arja en dat de medicijnen zijn werk gaan doen. Je gehaakte creaties zijn super en als het dan ook nog bloeddruk verlagend werkt is dat helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al die gehaakte frutsels! Ziet er super gezellig uit! En wat een schat van een hond!
    Beterschap, Arja, en sterkte met het verdere herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Arja, hier na het PBtje ook nog even een berichtje. Wat een superleuke haakcreaties!! En joh wat is Doortje gegroeit!
    Errrg mooie ontbijtkaartjes ook. Een beter passende foto had je niet kunnen gebruiken!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arja,wat een nare periode beleef je zeg.....dit had ik even gemist.Heel veel sterkte met je herstel.

    Maar je haakwerk is mooi hoor.de slinger met bloemetjes is om vrolijk van te worden.
    Ik hoop dat je er snel weer bovenop krabbelt!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arja,
    Wat vervelend wat er allemaal met je gebeurt, ik had je vorige berichtje niet gezien, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
    Je hebt wel prachtige bloemetjes gehaakt! Ik doe het je niet na :)
    Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan alleen maar hopen dat wat je nu moet ondergaan ergens een doel heeft, maar wat voelt het naar, en wat duurt het lang.
    Een digitale omhelzing is wat ik je kan geven

    Liefs Cora


    PS wat een Door wordt Doortje al

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben blij dat je weer een beetje aan de fröbel bent! haken werkt erg ontspannend! en wat een kanjer van een hond! het is meer een Door ipv Doortje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat fijn dat je weer een beetje aan de hobby bent. Mooi haakwerk heb je gemaakt. En wat een mooie foto van jullie hond.
    digitale knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat het iets beter gaat
    je heb mooie eitjes gehaakt
    wat is doortje al groet geworden!

    een knuf van Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Arja, ik vind het vooral fijn om weer iets van je te horen. Het is ook echt een proces van vllen en opstaan, maar ik hoop dat het bij jou ook steeds beter zal gaan en je inderdaad weer staat!!!!!!
    Je eitjes, kleedje en slinger zijn prachtig en ik vind het zo mooi om te zien dat je ondanks je donkere periode hele vrolijke kleurtjes gebruikt.
    liefs,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je krijgt het allemaal niet cadeau zeg! Hoop van harte dat het nu inderdaad weer beter met je zal gaan. Fijn dat je in ieder geval een goede afleiding hebt in het haken, wat zijn je projectjes allemaal leuk!!
    en fijn dat je in ieder geval weer een beetje terugbent!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig kom je weer langzaam terug in blogland en gaat het weer wat beter.
    Dat haken gaat je goed af.
    De eitjes zijn super leuk en je lenteslinger erg mooi.
    En je hond(super leuke foto)dat ze bijna niet meer in haar mand past.

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Arja,
    Met hele kleine stapjes kom je ook vooruit hoor! Al zou je denken van niet, geef de hoop niet op. Ik hoop dat de 2 maanden blogstilte je toch iets heeft kunnen helpen, in elk geval heb je daar geen druk van gehad. Nu maar hopen dat het langzaam toch wat vooruit gaat. De vrolijke kleurtjes van je haakwerk doen in elk geval gezellig aan! Hou dat vast!!
    Sterkte!
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Arja,
    Ook al zijn het maar hele kleine stapjes vooruit, het gaat vooruit en dat is het belangrijkste.
    Wel fijn dat ik je weer tegenkom in de blogtrein, laat die ook nog niet te hard rijden!!!!.
    Lekker rustig aan, dan komt alles goed.

    Ohhh wat is Doortje groot geworden, wat een heerlijke luiwammes zoals ze daar ligt te slapen.

    Werken met al die vrolijke kleurtjes geeft ook een positieve invloed hoor, je hebt wel super leuke paaseitjes gehaakt.

    Liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kleine stapjes, lekker rustig aan.
    Lekker ontspannen bezig zijn als je dat kunt is alleen maar prettig.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuke paasdingen heb je gemaakt.
    Neem de tijd vooral, doe rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Arja,
    Juist van de week dacht ik: he, heb Arja al een poosje niet gezien of gehoord. Vervelend dat dit er nu weer overheen komt. En wat een lieve schat is die doortje.
    Je paaskaartjes zijn schitterend en ozo waar. Want waar zouden we zijn als dat niet vast stond. Dat je uit de opstanding je kracht en sterkte mag halen. Ik hoop dat je je gauw weer beter gaat voelen.
    Lieve groetjes van Marianne/makr

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He bah Arja, wat vervelend voor je.
    Die zon moet ook eens gaan schijnen, nietwaar?!!!! Maar je gehaakte eitjes vind ik schattig hoor, en die Doortje.. tja, dat blijft ook een lieverd.
    Sterkte hoor meid!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hè meisie,

    Ben blij dat ik je voorbij zag komen in de blogtrain.rustig aan hè,gelukkig dat het weer wat beter met je gaat.En wat een vrolijke kleuren je haakwerkjes.En wat is Doortje alweer groot geworden zeg,uit een hond put je altijd veel energie,dat helpt iedergeval bij mij.Meid hoop je binnenkort weer vaak genoeg op het forum te zien.Take it easy,liefs en een dikke pakkerd van mijXXX.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat het de goede kant weer opgaat met je. Prachtig haakwerk zeg! Dat is toch iets positiefs dat je dan aan deze paar maanden hebt overgehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat leuk zeg die gehaakte eitjes, ziet er lekker fleurig uit op de tafel en dan ook nog zo'n mooie bloemenslinger super....
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen, met kleine stapjes vooruit... en ik weet waar ik over praat.ik wens je heel veel sterkte en kracht toe
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Al een berichtje geplaats maar ach...over die lieve Doortje geen woord gerept. Wat schattig zoals ze slapend over de mand heen hangt :) Prachtige lootjes en echt een superschattig koppie heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat leuk al die gehaakte dingen zeg!! super!!

    BeantwoordenVerwijderen