woensdag 19 maart 2008

Walk in my garden....

Insiders weten nu meteen waar ik het over heb. Voor degenen waarbij nu geen belletje gaat rinkelen zal ik het even uitleggen. Dit is de titel van de nieuwe cartridge die ik voor mijn Cricut heb gekocht in de voorjaarsvakantie. Voor het eerst geen alfabet maar een cartridge boordevol met plaatjes die met de tuin te maken hebben. Veel bloemen dus, maar ook vlinders een kruiwagen, een schildpad , bijen etc. etc. In het begin moest ik er wel een beetje aan wennen. Ik heb er dan ook veel mee geƫxperimenteerd. Als je bijvoorbeeld een roos uit laat stansen moet je hem eigenlijk eerst in zijn geheel in het groen doen, en dan een roze of rood of ander kleur papiertje op de snijmat doen. Als je dan 'shift' gebruikt in combinatie met de roos krijg je de roos zonder steel. Die plak je dan op de steel boven op de groene bloem. Anders zou je het natuurlijk niet aan elkaar kunnen bevestigen. Het vergt dus wel enige oefening..... Er zit ook de mogelijkheid op om van elk figuurtje een kaartje te maken. Dan wordt het bloemetje of bijtje uit een hoek van het kaartje gestansd. Als je het niet begrijpt, hierna volgt een foto van de paaskaartjes die ik met die functie heb gemaakt. Je ziet dan dat ik in de hoek een narcis of tulp heb uitgestansd, en daarna met de shiftknop nog een gele tulp of narcis heb gemaakt eneroverheen geplakt.

Die paaskaartje maak ik overigens elk jaar voor aan het Paasontbijt op eerste Paasdag. Elke keer maak ik dan voor op elk bord een kaartje met de belangrijkste paasboodschap die er is: De Heer is waarlijk opgestaan. Ik heb wel eens kaartjes ge-aquareled ( is dat een woord? ) met blauwe druifjes erop of in een mooi fotootje de tekst gezet. Verleden jaar had ik houten eierdopjes beschilderd met langs de bovenrand de tekst: De Heer is waarlijk opgestaan! Dit jaar heb ik dus mijn Cricut gebruikt! Voor degenen die het niet weten: Deze paasgroet riepen de christenen elkaar vanouds toe op Pasen. In Rusland doen ze dat nog steeds. En zelf weet ik niks mooiers te bedenken om de Paasdagen mee te beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten