zondag 28 september 2008

Veranderingen....

Het is een poosje stil geweest op deze web-log en dat kwam eigenlijk omdat alle dingen toch niet ( meer ) zo als vanouds gaan als ik toen dacht. Lieke die in Ede op kamers woont en net aan haar tweede jaar HBO-journalistiek was begonnen heeft besloten dat ze stopt met haar studie en in februari instroomt in de studie Engels op de Universiteit van Leiden. Daarvoor moet ze haar propedeuse halen, want dat was voor de vakantie nog niet gelukt dus is ze hard aan het verslagen maken en moet er nog een tentamen gehaald worden. Zodra ze haar propedeuse heeft ( naar verwachting 8 november ) kan ze zich aan de Universiteit Leiden inschrijven. Toch kan ze pas in februari instromen als het tweede semester begint dus heeft ze ook gesolliciteerd bij de Digros om de tijd tot februari achter de kassa te overbruggen. Behalve dat ze meer en meer op ging zien tegen journalistiek ( vooral heel veel mensen opbellen en dingen vragen vond ze eng ) heeft dit nog een heel groot voordeel voor haar: ze woont weer thuis en dat wilde ze heel graag want ze had best last van heimwee. Vooral dit tweede jaar viel het haar heel moeilijk na twee maanden thuis ( juli en augustus ) weer op haar kamer te wennen.
Ook voor mij is dit alles best weer wennen. En er was de eerste weken ook heel veel te organiseren en te informeren hoe alles verder moest maar de meeste dingen zijn nu geregeld, dus er komt nu ( weer ) wat rust in de tent!
Eigenlijk kom ik ook niet meer aan scrappen toe want daarvoor moet het ook rustig zijn in mijn hoofd. Toch kan ik nog twee nieuwe scraps laten zien, die had ik vlak voor Lieke's beslissing gemaakt.
Mijn eenzame wadloper ( Gert ) vind ik heel mooi. Ik heb heel lang naar geschikt papier gezocht tot ik toevallig dit blad van Rusty Pickle in mij handen had. Ik had het ooit gekocht vanwege het 'aapjespatroon' op de achterkant omdat Rianne gek op aapjes is maar toen ik de foto van Gert op het wad van Mt. St. Michel erop legde was het meteen of het ervoor gemaakt was. De lijnen van het blad sluiten heel mooi aan bij het perspectief van de foto. Hier komt de bedoelde Lay-Out:


De tweede scrap die ik wil laten zien heb ik als titel 'Met je blote voeten in de klei' meegegeven. Als Mont St. Michel bij Eb 'droogvalt' kun je er helemaal omheenlopen. Alleen is het zand daar heel kleierig. De kinderen vinden het heerlijk om lekker te 'soppen' door de klei. ( alleen het geluid dat je dan maakt is al leuk! ) De grote foto is van een voluit genietende Sanne. Komt-ie:

3 opmerkingen:

  1. Die lay out van Gert is inderdaad erg mooi geworden. Hou daar wel van van zulke "stillevens".

    En die klei brrrrrr. Als er soms slib in de zwin ligt hier in Katwijk, vind ik dat afschuwelijk. Moet er niet aandenken om daar een heel stuk door heen te moeten.

    Esther is trouwens nog steeds thuis, ze hoest nog veel en gisterenavond had ze weer verhoging. Ze wordt het nu wel zat, maar ja, toch nog maar een dagje thuis.

    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd, die lay out van Gert is erg mooi!!

    maar die van die klei, Geweldig!!!
    ik moet er niet aan denken, maar het zou echt iets zijn voor Lennard, die zou daar helemaal in willen rollen!



    hopelijk zien we snel weer iets van je,
    hou je site goed in de gaten!(lol)

    fijn dat het alemaal geregeld is voor je dochter!


    Groetjes Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi hi, moest het ff melden, Lennard is vanmiddag in de sloot gevallen!!!
    niets ernstig, maar moest gelijk aan de modder denken! is dus nergens vies van!!

    Groetjes en fijn weekend Jacq

    BeantwoordenVerwijderen